Yaşam

Burj Khalifa’da Yaşayanların Dışkıları Neden Kamyonlara Yüklenip Taşınıyor?

Şaşırtıcı olan ise lüks otelleri, alışveriş merkezleri ve çarpıcı mimarisiyle adından söz ettirmeyi başaran bir şehrin, diğer taraftan çok kolay bir konu olarak görülen bir şehre sahip olmasıdır. Kanalizasyon noktasında çok fazla arıza var.Bu sana mantıksız gelmiyor mu?

Peki ya Dubai? Dışkı sorununun nedeni nedir?Sorun tam olarak nedir?

Bu sorunun nedenini daha iyi anlayabilmek için öncelikle Dubai’nin inşaat sürecine bakalım.

Dubai’nin muhteşem yapılarının tümü, işletmeleri ve turistleri çekmek için hükümet tarafından finanse ediliyor. Şehir dünyanın her yerinden insanların ve yeni göçmenlerin yoğun ilgisini çekiyor. düşük vergi politikalarıuygular.

Aslında Dubai’de herhangi bir gelir veya satış vergisi yoktur. Eğer belediye bunu telafi edecekse, diğer gelir akışlarını artırmanın yolları maliyet. Ancak Dubai bu tarz bir vergi politikasını benimsediği için yeni bir projeye girişmek istediğinde borç almak zorunda kalıyor.

Örneğin Dubai’de, 1,5 milyar dolara mal olan Burç Halife İnşaat yaparken de borçlanıyor. Üstelik o dönemdeki tek masraf bu gökdelen değildi. Şehir, Emirates filosunun üretim ve reklam kampanyasına milyarlarca dolar harcıyor.

Açıkçası Dubai, Burj Khalifa ve Emirates filosu dışında farklı projelere de büyük miktarda para harcadı ve 2018 yılında borçlarının 65 milyar dolara ulaştığı iddia ediliyor.

Bu kadar büyük bir rakam gayri safi yurt içi hasılanın (GSYİH) %56’sını oluşturuyor. Dubai’nin diğer ülke ve şehirlerden farklı olarak vergisi veya petrol geliri yoktur. Şehir büyük ölçüde Turizm fiyatlarına ve yatırımlara bağlıdır.

Kısaca Dubai’de kaç kişi yaşıyor ve insanlar şehrin hizmetlerinden ne ölçüde yararlanıyor? Kentin gelir kaynağı açısından oldukça değerli. Ayrıca Dubai, 2008 yılında birçok kamu bankasının neredeyse çökmesine neden olan küresel mali krizden de etkilenmişti.

Sonuçta Dubai gelirlerini artırmak için Burj Khalifa’nın inşaatını tamamlamaya odaklanıyor.

Çünkü dünyanın en yüksek gökdeleni olacak bu yapı, dünya çapında binlerce insanın ilgisini çekecek. Kente gelen turist sayısında artış görülecek. Bu nedenle gökdelenin inşaatının bir an önce tamamlanması isteniyor ve kanalizasyon sistemine gerek olmadığına karar veriliyor.

Kanalizasyon altyapısının iyileştirilmesi zaman veya para israfı Kesinlikle öncelikler arasında yer almıyor. Bu nedenle atıkların kamyonlarla boşaltılması, kısa vadede kanalizasyon sistemini genişletmekten daha ucuz olacaktır.

Ancak Burj Khalifa’nın ünü yayıldıkça ve onu ziyaret edenlerin sayısı arttıkça, giderek daha fazla atık birikmeye başlıyor.

Bu gökdelenin 35.000 kişiyi ağırlayabileceği iddia edildi. 35.000 kişi günde 7.000 kilogram dışkı demekti. Burç Halife’den gelen bu atıklardan kurtulmak için her gün kamyonlar geliyor. Sürekli olarak binanın dışına dışkı pompalıyordu. 

Ama başka bir sorun daha vardı. Kentin kanalizasyon hatları gerekli taşıma kapasitesine sahip değildi. Bu, kamyonların fabrikalara insan atıklarını boşaltmak için saatlerce sıraya girmesine neden oldu ve şehir genişlemeye devam ettikçe, bu durum Kent merkezindeki birçok binanın akıbetioldu.

Hedefi nüfusunu artırmak ve dünya çapında tanınmak olan Dubai için bu sorun uzun yıllardır ciddi anlamda çözülemedi.

Yıllardır devam eden kamyonlarla dışkı taşıma işi, artan sağlık sorunları nedeniyle 2017 yılında sona erdi. Dubai hükümeti, Kanalizasyon sistemini büyük ölçüde iyileştirmek için30 milyar dolar bütçe ayırdı.

Ayrıca hedeflenen yeni sistemle milyonlarca metreküp sulama suyu da üretilecek. atık suyun azaltılması Aynı zamanda yardımcı olacaktır. Ancak proje henüz tamamlanmadı ve 2025 yılına kadar sürmesi planlanıyor.

Özetle birkaç yıl içinde Dubai dışkı taşıyan turuncu tankerlerden büyük ölçüde kurtulduÇağdaş mimari tasarımlarıyla birlikte aynı kotta kanalizasyon sistemini de içerebilecek gibi görünüyor.

Kaynaklar: Mantıksal Yanıt, Tech Space, Medium, BBC News

Burç Halife ile ilgili diğer içeriğimiz:

Dışkı ile ilgili diğer içeriğimiz:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu